SEO optimizacija
vebsajtova
Verovatno ste sto puta čuli da je optimizacija vebsajta za pretraživače – Search Engine Optimizatin (SEO) vitalno sredstvo za digitalni marketing. Ali da li zaista znate kako SEO funkcioniše?
SEO se sastoji od više elemenata, a poznavanje šta su oni i kako funkcionišu je ključno za razumevanje zašto je SEO toliko važan. Ukratko, SEO je ključan jer čini vašu veb lokaciju vidljivijom, a to znači više prometa i više mogućnosti za pretvaranje potencijalnih klijenata u kupce.
SEO je “alat” koji igra ključnu ulogu u podizanju svesti o brendu (brand awareness), izgradnju odnosa sa potencijalnim klijentima i pozicioniranje sebe kao autoritativnog i pouzdanog stručnjaka u svojoj oblasti.
Ključni elementi SEO optimizacije
Ključne reči
Davno su prošli dani kada su ključne reči bile jedina SEO tehnika koja je bila važna, ali to ne znači da još uvek nisu ključne. Razlika je u tome što danas ključne reči moraju biti dobro istražene, pažljivo odabrane i razborito korišćene u vašem sadržaju da bi bile efikasne.
Sadržaj
Sadržaj je vitalni deo SEO-a jer je to vozilo koje koristite da dosegnete i angažujete publiku. Poznavanje vašeg ugla i pravljenje sadržaja koji vam odgovara je od suštinskog značaja.
Današnji sadržaj mora biti edukativan, ali i zanimljiv, relevantan i deljiv.
Off site SEO
SEO van stranice uključuje eksterne prakse optimizacije koje se odvijaju van vašeg vebsajta, a ne na njoj. Glavna tehnika koja se koristi za off-site SEO vje pravljenje povratnih veza – backliniking pošto kvalitetne povratne veze ka vašoj veb lokaciji sa spoljnih sajtova govore pretraživačima da je vaša veb lokacija vredna i kvalitetna što pomaže u izgradnji autoriteta.
Lokalni SEO
Lokalni SEO postaje sve važniji jer sve više ljudi koristi mobilne uređaje za pretragu. Ovih dana, 60% svih pretraga se obavlja na mobilnom uređaju. Pored korišćenja lokalnih ključnih reči, druge najbolje prakse za lokalno SEO obuhvataju pravljenje stranica za vaše preduzeće na Google My Business i Google mapama.
Search Engine Marketing (SEM)
Marketing pretraživača (SEM) se odnosi na plaćene marketinške kampanje i uključuje stvari kao što su oglasi, Google AdVords, oglasi na društvenim medijima, plaćanje po kliku (PPC), Google oglasi za kupovinu, multimedijalni oglasi i još mnogo toga.
Jedna od najvažnijih funkcija SEO-a je povećanje vidljivosti, što znači olakšavanje potencijalnim klijentima da vas pronađu kada traže nešto što imate da ponudite. Vidljivost je direktno povezana sa vašim rangiranjem.
Što se više rangirate na stranici rezultata pretraživača (SERP), veća je verovatnoća da će vas potencijalni klijenti videti i kliknuti na vašu veb stranicu, tako da je ključno za povećanje organskog rangiranja stranice.
Povećani saobraćaj je jedan od glavnih ciljeva SEO-a, a samimim tim i vi povećavate promet kada povećate vidljivost i rangiranje.